ОСОБЛИВОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Abstract
Глобальні соціально-економічні
перетворення в сучасному суспільстві виявили потребу в людях творчих,
активних, неординарно мислячих, що здатні нестандартно вирішувати
поставлені завдання та на основі критичного аналізу ситуації формулювати
нові перспективні задачі.
Проблема раннього виявлення та навчання талановитої молоді
пріоритетна в сучасній освіті. Від її вирішення залежить інтелектуальний та
економічний потенціал держави. На сучасному етапі розбудови освіти можна
спостерігати підвищений інтерес до проблем обдарованості, її виявлення,
навчання та розвитку обдарованих дітей, проблемам підготовки педагогів до
роботи з ними.
У державних документах про діяльність загальноосвітніх закладів
середньої освіти підкреслюється, що вирішення проблеми формування творчої
особистості, розвиток здібностей та обдарувань юного громадянина значною
мірою залежить від учителя, творча діяльність якого стає міцним засобом
формування і розвитку здібностей та обдарованості школярів. Гуманізація та
демократизація педагогічної праці, спрямованість її на розвиток особистості
дитини сприяють створенню мережі нетрадиційних типів шкіл, розробці
альтернативних систем освіти, авторських методик навчання. Проблема
виявлення і розвитку обдарованих дітей вимагають сьогодні від учителя
вміння працювати в творчому режимі, нестандартних напрямах, постійно
удосконалювати професійну діяльність, створювати свою творчу лабораторію,
опановувати специфічними формами і методами роботи з обдарованими
дітьми у навчально-виховному процесі.