ПОДОЛАННЯ ПРОЯВІВ СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСКЛЮЗІЇ ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ДІТЕЙ (НА ПРИКЛАДІ ДІЯЛЬНОСТІ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ № 4)
Abstract
Дипломна робота присвячена дослідженню проблеми подолання проявів соціальної ексклюзії окремих категорій дітей на прикладі діяльності Чернівецької гімназії № 4 (нині – Чернівецький ліцей № 9).
Актуальність дослідження зумовлена тим, незважаючи активний розвиток інклюзивної освіти у світовій практиці закладів освіти спостерігаються негативні явища соціального виключення, що протирічить декларативним засадам міжнародних документів про забезпечення права людини на якісну освіту та повноцінну участь у соціальному житті.
У першому розділі «Проблема висвітлення соціальної ексклюзії у науковій літературі» розглядається сутність поняття «соціальна ексклюзія» і яких категорій населення воно стосується. Окрему увагу приділено чинникам, що зумовлюють соціальне виключення особистості.
Другий розділ «Робота соціального педагога з подолання проявів шкільної ексклюзії окремих категорій дітей (на прикладі діяльності Чернівецької гімназії № 4)» присвячено методиці подолання соціальної ексклюзії школярів ЗЗСО та моніторингу її ефективності. У опитуванні взяли участь 15 батьків та 25 педагогів, які підтвердили доцільність та необхідність проведеної соціально-педагогічної роботи щодо подолання соціальної ексклюзії у закладі освіти.
У ході проведеного дослідження доведена важливість соціально-педагогічної роботи у подоланні проявів соціальної ексклюзії школярів ЗЗСО.