АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ТА ЇХ ГАРАНТІЇ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Abstract
У статті досліджено адміністративно-правове забезпечення прав осіб особливими освітніми потребами
в освітньому процесі через призму гарантій у сфері дошкільної освіти. Наголошено, що дошкільна освіта – цілісний
процес, спрямований на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду. У даному випадку така освіта не спрямована на отримання
дітьми знань, умінь та навичок. Головними завданнями дошкільної освіти є: збереження та зміцнення фізичного, пси хічного і духовного здоров’я дитини; виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до
народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей
українського народу, цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля; формування
особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду; виконання вимог базового
компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; здійснення
соціально-педагогічного патронату сім’ї. На етапі дошкільної освіти найголовнішим чинником оцінки якості та ефективності проходження навчання у дошкільних навчальних закладах є здатність дітей до активної соціалізації, пристосування до дорослого життя, прищеплення основних суспільних та моральних цінносте. У процесі дослідження
виокремлено три основні моделі створення освітніх умов для осіб з особливими освітніми потребами: навчання в спеціальних освітніх установах; навчання в освітніх установах загального призначення; реалізація обох можливостей
(змішана модель).