Розвиток психологічної готовності вихователів закладів дошкільної освіти до роботи з обдарованими дітьми
Abstract
Розвиток психологічної готовності вихователів закладів дошкільної освіти до роботи з обдарованими
дітьми, здатних сприяти виявленню та підтримці обдарування кожного дошкільника, реалізації
його унікального природного потенціалу, на сьогоднішній день є актуальним. Важливими характеристиками
обдарованих дітей, за якими вочевидь і виявляється їхня обдарованість, є вияв високої пізнавальної
діяльності, швидкість виконання розумових операцій, сформованість логічного мислення, багатство активного
словника, установка на творче виконання завдань, виявлення індивідуального підходу при виконанні
завдань, розвинена уява й фантазія, оригінальність у поведінці, підвищене відчуття проблемної
ситуації, особливість спілкування, що може виявлятися в інтонації, міміці, жестах. Вихователю потрібно
допомагати розвинути професійні якості і підвищити професійну готовність до роботи з обдарованими
дітьми трьома шляхами: за допомогою тренінгів, за допомогою психопросвіти та тренуванням вмінь, необхідних
для того, щоб навчати ефективно та складати індивідуальні програми.