Ретроспектива підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в Україні
View/ Open
Date
2021Author
Кузнєцова, Катерина Сергіївна
Квасецька, Ярина Андріївна
Колтунович, Тетяна Анатоліївна
Metadata
Show full item recordAbstract
Входження України в Європейський освітній простір зумовлює поступовий перехід на міжнародний рівень вищої освіти і передусім педагогічної, що розглядаємо складником процесу оновлення її змісту та модернізації. Реформування вищої педагогічної освіти на тлі модернізації всіх сфер суспільства відбувається не лише в Україні, а й за кордоном. Його орієнтиром стала якість освіти, яку визнано у світовому співтоваристві на XXI сторіччя безумовною та визначальною метою і пріоритетним показником розвитку кожної країни, оскільки саме освіті підпорядковано і нею обумовлено критерії оцінки якості життя її громадян і людства загалом.Ретроспективний аналіз підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти засвідчує поступовий еволюційний розвиток професійної підготовки працівників дошкільної ланки. Перший етап (сер. XIX –поч. XXст.) визначено як період розвитку професійної підготовки фахівців з дошкільного виховання в Україні. Другий етап (1917р. –поч. 1930-ихрр.) у дослідженні представлено як період реорганізації підготовки кадрів дошкільного профілю відповідно до змін суспільно-політичного життя країни та завдань соціалістичного будівництва. Третій етап (1930-ірр. –1941р.) був періодом започаткування сучасних засад системи підготовки спеціалістів дошкільного виховання, змісту та методики їх навчання. Четвертий етап (поч. 70-ихрр. –кін. 80-ихрр. ХХст.) характеризувався постановкою досліджень проблеми професійної підготовки майбутнього педагога і зокрема вихователя дошкільних закладів. Шостий етап (90-тірр. ХХст. –дотепер) кваліфікується як етап реорганізації дошкільного виховання (дошкільна освіта) як обов’язкової та невід’ємної ланки в загальній структурі освітньої галузі держави, а відтак відбулося переосмислення змісту професійної підготовки педагогів для дошкільних навчальних закладів відповідно до реалій часу і передусім інтегрування вишів України в європейський освітній простір.