Використання технологій доповненої реальності в освітньому процесі закладів вищої освіти
Abstract
У статті висвітлено роль та досвід застосування технології доповненої реальності (AR-технології) в освітньому процесі закладів вищої освіти. Наведено визначення AR-технології, переваги, а також обмеження, пов’язані з її застосуванням в освітньому процесі. Визначено, що доповнена реальність – технологія, що дозволяє за допомогою комп’ютерних додатків
створювати та ідентифікувати віртуальний шар інформації з будь-яким маркером чи об’єктом, що є у реальному фізичному світі. Роль маркера може грати графічний візуальний об’єкт, що за допомогою спеціальних програмних
засобів буде доданий у віртуальні об’єкти різних форматів. AR-технологія дозволяє накласти зображення, текст, відео- та аудіокомпоненти на наявне зображення або простір. Отримана інформація (аура) може бути зчитана з
маркера усілякими цифровими пристроями, такими як смартфони, планшети, окуляри, шоломи AR та ін.
Подано огляд платформ для створення AR-додатків, розглянуто їх функціональні можливості, проведено оцінку доцільності та ефективності застосування в освітньому процесі закладів вищої освіти. Проаналізовано
різнопланові аспекти використання технології доповненої реальності у системі вищої освіти; наведено переваги та обмеження використання даної технології. Визначено, що однією з найважливіших особливостей технологій доповненої реальності, з погляду педагогіки є те, що вона забезпечує простір та гнучке навчання, орієнтоване на студента.
Виділено основні напрями використання технології доповненої реальності у системі освіти: підтримка наукових досліджень; перевірка експериментальних наукових моделей; середовища моделювання, де поєднано
можливості навчання, викладання, зв’язку з елементами гри; здобуття технологічних навичок. AR-технологія має такі потенційні педагогічні переваги: доступність, залученість, співробітництво, інтерактивність.Доведено, що попри переваги, є певні фактори, які необхідно враховувати під час роботи з освітніми технологіями за допомогою AR, а саме: обмежена висока підготовка викладачів; залежність від апаратних засобів (не у всіх студентів можуть бути пристрої, що підтримують AR додатки); проблеми з мобільністю контенту на всіх платформах та пристроях. Надано рекомендації щодо застосування технології доповненої реальності в освітньому середовищі.