Модельна навчальна програма з української мови і здоров’я, безпеки та добробуту на основі методики CLIL (CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING), предметно-мовного інтегрованого навчання для 5–6 кл.
Переглянути
Дата
2022Автор
Кульбабська, Олена Валентинівна
Фонарюк, Тетяна Іванівна
Філіп Юлія Леонтіївна
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Володіння державною мовою – попередня умова для інтеграції осіб, які належать до національних спільнот, інтегровані в широке національне суспільство. У системі освіти відбувається переосмислення завдань відповідно до вимог сьогодення, до практичної реалізації базових принципів компетентнісного підходу навчання. Мета різнобічної діяльності закладу загальної середньої освіти полягає в тому, щоб передовсім сприяти становленню особистості учня / учениці як проєктувальника/-ці власного життя, і паралельно гармонізації та гуманізації взаємин між учнями й педагогами.
Необхідність поєднання актуальних і перспективних завдань освітнього процесу зумовлює використання кращих практик освітнього простору ЄС, оскільки знання кількох мов підвищує конкурентоспроможність випускників на вітчизняному і світовому ринках праці. У цьому аспекті одним із ефективних методів навчання української мови як нерідної є предметно-мовне інтегроване навчання. Зокрема, нова дієва технологія CLIL (англ. Content and language integrated learning).
Зазначена інноваційна технологія допомагає ознайомити учнів / учениць із ширшим культурним контекстом, підготувати їх до інтернаціоналізації та професіоналізації, підвищити загальну і специфічну мовну компетенцію, розвинути багатомовні зацікавлення й ставлення, урізноманітнити методи та форми навчання й підвищити мотивацію учнів. До того ж методика CLIL дає змогу сформувати лінгвістичну й комунікативну компетенції в учнів / учениць нерідною мовою, а отже, її використання передбачає «вивчення немовних предметів іноземними мовами».