ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОГО СЕРЕДОВИЩА В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
View/ Open
Date
2022Author
Kyselytsia, Oksana
Богданюк, Антоніна
Гауряк, Олена
Гуліна, Лариса
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглянуто ефективність впровадження педагогічних умов, що сприяють створенню здоров’язберігаючих технологій у практику сучасного навчального закладу.
Школа відіграє провідну роль у розвитку в дітей життєво важливих компетенцій, необхідних для збереження власного
здоров’я. Здоров’я дитини, її соціально-психологічна адаптація, нормальний ріст і розвиток багато в чому визначаються середовищем, у якому вона живе. Доведено, що школа має забезпечити виховання навичок здорового способу життя, навчити дитину зміцнювати й берегти своє здоров’я, здоров’я членів сім’ї та довкілля. Саме вчитель стає головною фігурою у формуванні культу здоров’я як невід’ємної частини структури гармонійно розвиненої, соціально активної особистості зі знаннями в галузі валеології.
Суть здоров’язберігаючих технологій полягає в комплексній оцінці освіти і навчання, що допоможе підтримувати поточний стан, формувати вищий рівень здоров’я, навички здорового способу життя, відстежувати індивідуальні показники розвитку, прогнозувати можливі зміни здоров’я та здійснювати відповідні психологічні, педагогічні, корекційні заходи з метою забезпечення успіху. навчальної діяльності, підвищення якості життя суб’єктів освітнього середовища. Ефективними вважаємо такі сучасні педагогічні технології: програми самоаналізу, що забезпечують розуміння своїх здібностей, формують потребу в самоосвіті; тренінги або їх елементи, що активізують спілкування, в результаті чого формуються ціннісні орієнтації на здоровий спосіб життя; творчі проекти, що розвивають комунікативні навички та сприяють творчому самовираженню дітей; інформаційно-комунікаційні технології тощо.