Особливості застосування методу "занурення" у мовне середовище в умовах дистанційного навчання
View/ Open
Date
2022Author
Слухенська, Р.В.
Ivanushko, Yana
Nazymok, Nazymok Yevheniya
Muradkhanian, Iryna
Metadata
Show full item recordAbstract
Світ у 2019 році спіткала затяжна важка пандемія, а нині в Україні відбувається повномасштабна
російсько-українська війна, що в сумі унеможливило повноцінно застосовувати цей метод на практиці
та змусило почати шукати шляхи балансування прогалин у вивченні іноземних мов. У статті
зроблено характеристику методу «занурення» в мовне середовище в умовах дистанційного
навчання. Метод є одним із провідних сучасних методів інтенсивного вивчення іноземної мови, але
у зв’язку зі світовою пандемією та ситуацією пов’язаною з російсько-українською війною, в українських
реаліях застосування «занурення» під час освоєння чужої мови отримало деяких методичних змін.
Окреслено основні положення застосування методу на практиці й висвітлено особливості ведення
комунікативної складової методу. Охарактеризовано можливі варіативні способи занурення в мову
в умовах дистанційного навчання. Мета роботи: дати характеристику методу«занурення»
в мовне середовище як одному із провідних сучасних методів інтенсивного вивчення іноземної мови.
Проблема забезпечення методу мовного занурення, який розглядається, в умовах дистанційного
навчання, полягає у складності комунікації онлайн, у відсутності специфічного відчуття занурення
в мову та всі її рівні, оскільки дистанційно таке відчуття отримати важко. Зокрема розглянуто
теоретичні специфіки «класичного» розуміння методу. Зазначено, що метод повного «занурення»
в мовне середовище є ефективним і популярним у практиці навчання іноземних мов. Освоєння
іноземної мови «з нуля» на досить високому рівні потребує не тільки пройти курс мови, вивчити
граматику й визубрити напам’ять хоча б мінімальний словниковий запас. Вияснено, що перший
крок у намаганні подолати відчуття бар’єру, який склався в результаті вимушеного дистанційного
навчання – забезпечення зручних та дієвих для усіх учасників освітнього процесу способів комунікації
та навчання. Другим кроком, умовно можна назвати прагнення зменшити градус напруги, оскільки
усі учасники навчального процесу за нинішніх умов в Україні перебувають в стресовій ситуації, цілком
можливо відійти від раніше окреслених тем занять та проговорювати на мові, що вивчається, теми
та ситуації.