КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ І ТАКТИКИ У ПРОМОВАХ ДЖОЗЕФА БАЙДЕНА
Короткий опис(реферат)
Статтю присвячено аналізу комунікативних стратегій і тактик у промовах кандидата в президенти США Джозефа Байдена на матеріалі 15 ключових
промов політика в рамках передвиборчої кампанії у 2020
році. У статті висвітлено поняття «політичний дискурс»
та описані класифікації стратегій і тактик у політичному
дискурсі. Для досягнення поставленої мети було дібрано
262 приклади комунікативних тактик методом наскрізного
виписування, згруповано їх у стратегії та зроблено висновок щодо їхніх функцій та впливу на адресата. З огляду на
принцип класифікації О.М. Паршиної було виокремлено
стратегії: самопрезентації, що охоплює тактики солідаризації з адресатом, ототожнення, створення «свого оточення», насмішки, гіпертрофування «я-теми», нейтралізації
негативного уявлення про себе; дискредитації з тактиками
звинувачення, непрямого звинувачення, навішування ярликів; маніпуляції з тактиками гіперболізації та апеляції до
почуттів; аргументації з тактиками обґрунтування оцінки, вказівки на перспективу; агітації з тактиками заклику
та обіцянки. У результаті дослідження було виявлено домінуючі стратегії – дискредитації (70 випадків), самопрезентації (64 випадки), маніпуляції (61 приклад). Рідше політик
вдавався до стратегії аргументації (24 випадки). Найбільш
уживаними тактиками виявились: тактика звинувачення
(49 випадків) та апеляції до почуттів адресата (42 приклади). Вдаючись до стратегії дискредитації свого опонента,
Джозеф Байден намагається переконати адресата в непрофесійності, некомпетентності та егоїзмі чинного президента, особливо в період пандемії. Водночас політик застосовує стратегію самопрезентації, описує свої сильні сторони,
підтримку авторитетних політиків та наголошує, що він
як представник середнього класу розуміє потреби та проблеми людей. Завдяки стратегії маніпуляції утверджується віра адресата в добробут країни за умов президентства
кандидата, адже тактика апеляції до почуттів адресата
є однією з найбільш чисельних (42 випадки). Перспективу
подальших досліджень вбачаємо в дослідженні стилістичного аспекту політичних виступів Джозефа Байдена та аналізі виступів політика у статусі Президента США
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Комунікативні стратегії англомовного туристичного рекламного дискурсу
Колісниченко, Тетяна; Коропатніцька, Тетяна (Львівський науковий форум, 2021) -
Соціальний цикл розвитку організації: стратегії виживання в умовах невизначеності
Галушка, Зоя Іванівна (Чернівецький національний університет, 2021)осліджено циклічність розвитку організації, зазначено існування не лише економічних, технологічних, інвестиційних, інноваційних, а й соціальних циклів. Обґрунтовано необхідність системного дослідження взаємозв’язку та ... -
ПСИХІЧНИЙ ЗАХИСТ І КОПІНГ-СТРАТЕГІЇ ЯК СКЛАДОВІ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
Чаплак, Ян; Андрєєва, Ярослава; Чуйко, Галина (Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2020-08)Стаття пов’язана з теоретичним аналізом розуміння феноменів психічних захисних механізмів та копінгів у психології, їх значення для особистості. Зазначено, що проблема не є новою, проте величезна кількість її наукових ...