Виховання звуко-та слововимови в дітей раннього віку засобами дидактичних ігор і вправ
Abstract
Мовленнєве спілкування дитини неможливе без практичного
використання засобів рідної мови, до яких входять фонетичні, лексичні,
граматичні та інші аспекти. Все це входить в поняття «звуко- та слововимова».
Адже успішне володіння звуко- та слововимовою, які вважаються основою
оволодіння мовою, підвищує здатність до орієнтування дітей у складних
співвідношеннях граматичних форм, забезпечує освоєння морфологічної
системи мови.
Виховання звуко- та слововимови найбільш доцільне із раннього віку
життя дитини (2-3 роки), адже в цьому віковому періоді в дітей формуються
навички фонетичного слуху, тонкі та диференційовані звукові образи звуків і
слів. Дитина виявляє пильну увагу до звукової сторони мовлення, починає
усвідомлювати норми звуко- та слововимови, піклуватися про їх правильність.
Саме ці характеристики притаманні дітям раннього віку. Проте, до кінця цього
періоду дитина повинна повною мірою оволодіти звуковою культурою
мовлення і повинна вимовляти шиплячі, свистячі, сонорні, мати чітку вимову,
правильну дикцію, володіти навичками правильного фонаційного дихання та
ін.
Тому в контексті виховання звуко- та слововимови в дітей 2-3 років,
доцільно застосовувати ті засоби, які мають особливу ефективність у розвитку
врахування вікових особливостей дітей, які сприятимуть ефективності
засвоєння правильності звуковимови, дикції, дихання, темпу мовлення
дитини.