Портфоліо як чинник самоорганізації та саморозвитку учнів на уроках музичного мистецтва в початкових класах
Abstract
У дослідженні розкрито потенціал використання портфоліо для учнів початкових класів. Визначено, що портфоліо учня являє собою як форму оцінки індивідуального прогресу сучасного покоління так і форму моніторингу формування знань з предмету музичного мистецтва. З’ясовано, що портфоліо досягнень є досить узагальненим та візуалізує індивідуальні досягнень учнів у мистецькій сфері діяльності. Обґрунтовано, що створення портфоліо дозволяє вчителю оцінити якість і результат особистих досягнень учня, здійснити розробку плану розвитку здобувача освіти відповідно до сучасних запитів і потреб освіти, забезпечувати мотивацію загального розвитку учня, його особистісного зростання; здійснювати підтримку освітньої та професійної активності учня у процесі його навчання. Детально розглянуто потенціал використання портфоліо учнів у початкових класах. Висвітлено інструментарій створення портфоліо та найбільш ефективної презентації власних досягнень. З’ясовано, що в сучасній освіті застосування портфоліо стає все більш затребуваним інноваційним інструментом, за допомогою якого здійснюється демонстрації компетенцій, які набула дитина набутих в процесі навчання. Досліджено рівень готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до використання портфоліо в початкових класах. Розроблено модель формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до використання портфоліо в початкових класах.