Розвиток інтересу китайських школярів підліткового віку до української хорової культури
Abstract
Робота присвячена дослідженню проблеми розвитку інтересу китайських школярів підліткового віку до української хорової культури у, що зумовлена найважливішими завданнями глобалізації світової культури, інтеграції інформаційного простору різних країн та народів, зближення культур Сходу та Заходу. Інтерес до української хорової культури розглядається як прагнення учнів до пізнання музичних процесів та явищ європейської хорової культури, бажання вивчати стилі та жанри європейської музики, а також виконувати хорові твори українських композиторів та обробки українських народних пісень. На основі аналізу науково-педагогічної літератури було визначено принципи музичного навчання підлітків, а саме: принцип спрямованості на духовний розвиток, принцип цілісності навчання, принцип образності, принцип емоційної насиченості, принцип орієнтації на творчий розвиток. На основі структури інтересу виокремлено критерії розвитку інтересу до української хорової культури у китайських школярів, а саме: емоційний, пізнавальний, творчий. Визначено педагогічні умови розвитку інтересу китайських підлітків до української хорової культури, а саме: розвиток мотивації підлітків до вивчення української хорової культури, активізація пізнавальної діяльності підлітків у вивчені хорової музики, формування емоційного відношення підлітків до виконуваних хорових творів, розвиток творчої активності у процесі хорової діяльності. Розглянуто форми та методи розвитку інтересу китайських школярів підліткового віку до української хорової культури. Це різноманітні форми концертної діяльності школярів (лекції-концерти, хорові концерти, концерти-діалоги та інші для учнів шкіл та інших навчальних закладів), а також відвідування концертів відомих хорових колективів, обговорення концертного репертуару, художнього змісту творів.