ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЕТАПІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Abstract
Реформування сучасної освіти, утвердження ідеалу соціокультурного розмаїття, ідей соціокультурних відмінностей кожної людини, потребує розкриття загальних компетенцій, до складу яких входять і соціокультурні компетентності. Сьогодні наша держава потребує сучасних вчителів початкової школи, які готові транслювати соціальні смисли та цінності культури підростаючому поколінню. Саме вчитель передає учням духовну спадщину, формує у них уявлення про різноманітні духовні надбання народів та культур. У цьому контексті нагальним питанням постає проблема формування соціокультурної компетентності у підготовці майбутніх учителів початкової школи.
Сучасні нормативно-правові документи відображають нові орієнтири у сфері підготовки майбутніх учителів початкової школи у закладах вищої освіти. Так, концептуальні положення формування соціальної компетентності прописані у таких нормативно-правових документах: Закон України «Про освіту» (2017р.), постановах Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи» (2018), Державний стандарт початкової освіти (2018), Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2002), «Професійний стандару «Вчитель початкових класів загальної середньої освіти»» (2018 р.).
Формування соціокультурної компетентності є особливо актуальним для майбутніх учителів початкової школи, професійна діяльність яких відзначається гуманістичною спрямованістю та загальнолюдськими принципами. Це, в свою чергу, висуває нові соціальні вимоги до майбутнього вчителя на етапі професійної підготовки у закладі вищої освіти.