ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ДИЗАЙНУ І ТЕХНОЛОГІЙ
Abstract
Серед основних завдань реформування освітньої системи України визначено проблему інтелектуального та соціального розвитку молодших школярів, ініціативної особистості, яка здатна реалізувати себе в житті, бути успішною та сприяти розвитку суспільства. Зазначений аспект актуалізується у процесі оволодіння молодшими школярами ключовими компетентностями, однією з яких є соціальна компетентність.
Соціальна компетентність характеризує особистість, що володіє навичками соціальної поведінки, яка відкрита до суспільства, готова до сприйняття соціальної інформації та виявляє бажання пізнавати оточуючий світ. Засвоєння стратегій соціальної поведінки в молодшому шкільному віці, може стати фундаментом для розвитку повноцінної особистості.
У початковій школі проблема формування соціальної компетентності реалізується під час вивчення всіх навчальних предметів. Зокрема уроки дизайну і технологій також збагачують процес формування соціальної компетентності молодших школярів в умовах початкової школи. Проєктно-технологічна діяльність, як провідна на уроках дизайну і технологій, дає можливості учням розв’язувати реальні життєві питання, безпосереднього контактувати учням між собою, з метою створення корисних та естетичних виробів у партнерській взаємодії.