ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ
Abstract
У період змін, інновацій, глобалізації, яка диктує нові умови життя для сучасної людини, в умовах захисту своєї Батьківщини від російських загарбників, особливого значення набуває національна орієнтація системи освіти.
Нині усе більш актуальним стає навчання на основі цінностей. На цьому наголошується в концепції Нової української школи (27.10.2016), новому базовому законі «Про освіту» (05.09.2017 р.), Концепції розвитку громадянської освіти в Україні (03.10 2018 р., № 710-р), указі Президента України № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» травень 1919 р.
Згідно цих документів, випускник нової школи - це особистість, патріот та інноватор. Щоб виховати саме такого члена українського суспільства, концепція НУШ пропонує орієнтувати виховний процес на «загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей), соціально-політичні (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність)» [66, с.19].
Як бачимо, до числа пріоритетних завдань сучасної освіти відноситься формування у свідомості зростаючого покоління наукової картини світу - природної, соціальної, особистісної, ціннісної. Реалії сьогодення на перший план висунули потребу гуманізації й демократизації людських стосунків, виховання як на вселюдських, так і національних цінностях.