Особливості прояву тривожності та самооцінки у підлітковому віці
Короткий опис(реферат)
Пошуки власного «Я» на соціальному, особистісному, екзистенційному рівні є природною еволюцією підлітків, тією фундаментальною потребою, яка обумовлює поведінку підлітка і, в цілому, його світосприйняття. Майже всі почуття та емоції підлітка переживаються на тлі прагнення незвичайного і нового, проте усвідомлена перспектива будь-яких зовнішніх чи внутрішніх трансформацій «Я» не лише приваблює, але й викликає чимало тривожних
переживань, які за несприятливих внутрішніх та зовнішніх обставин мають негативні наслідки для процесу соціалізації і розвитку особистості, і є одним із важливих факторів дезадаптації. Серед важливих проблем підліткового віку
– тривожність, яка закономірно у підлітковому віці збільшується. Проте часто вона перевищує показник норми і набуває форми дезадаптуючогофактора, що для підлітка приносить тяжкі внутрішні переживання. Найчастіше такі підлітки намагаються не виділятися, бути просто виконавцями, бо не вміють захистити своє прагнення бути собою.
Тривожність негативно впливає не лише на емоційне самопочуття
людини, а й у подальшому її житті порушує функціональні можливості
психіки – занижена самооцінка, низький рівень навчальності в силу ригідності
мислення, відсутності креативу уяви, продуктивності пам’яті – відбувається
деструкція і гальмування розвитку особистості. Так звані «хронічні тривоги»
здебільшого перетворюються на патопсихологічні розлади. Значна кількість
тривожних дітей мають проблеми зі здоров’ям.
Серед негативних переживань людини тривожність займає особливе
місце, часто вона приводить до зниження працездатності, продуктивності
діяльності, до труднощів в спілкуванні. Людина з підвищеною тривожністю
згодом може зіткнутися з різними соматичними захворюваннями. Розібратися у феномені тривоги, а також в причинах її виникнення достатньо складно. В
стані тривоги людина, як правило, переживає не одну емоцію, а комбінацію
різних емоційних станів, кожний з яких впливає на соціальні взаємостосунки,
соматичний стан, сприйняття, мислення, поведінку.