Особливості використання копінг стратегій волонтерами, які працюють з внутрішньо переміщених осіб
Abstract
Діяльність професійних психологів, а також представників інших допоміжних професій, зокрема волонтерів, завжди передбачає елемент ризику, пов'язаного із особливостями контакту із психологічно травмованими клієнтами. Цей ризик значно зростає у такі кризові періоди життя суспільства, коли кількість постраждалих людей, які потребують психологічної допомоги, суттєво збільшується. У сучасних умовах навіть досвідчені психотерапевти, які часто зустрічались у своїй роботі з людськими стражданнями та втратами, говорять про серйозне та виснажуюче навантаження у професійній діяльності. Це навантаження часто несе також емоційне вигорання. Особливо це стосується тих фахівців та волонтерів, які, виконуючи свій обов'язок, сьогодні працюють із постраждалими під час війни особами, більшість робочого часу перебувають у кризових центрах, надають допомогу внутрішньо переміщеним особам.
Базуючись на результатах проведеного психодіагностичного дослідження можна узагальнити, що для групи волонтерів притаманні аатакі копінг стратегії як «стратегія вирішення проблеми», п«стратегія пошуку соціальної підтримки» та рр«позитивна переоцінка». Найбільш вираженими видами копінг поведінки також виступаютьаа «вирішення завдання» та «орієнтація на емоції», які сприяють ефективному вирішенню поставлених завдань. Показник життєстійкості відзначився на високому рівні прояву, на чому особливо варто наголосити у волонтерській благодійній діяльності. Також проаналізовано динаміку копінг-стратегій та компоненти життєстійкості.