Споживання контенту соціальних медіа як фактор формування образу тіла
Abstract
Контент соціальних медіа стає одним із факторів, завдяки яким суспільство, зокрема, молодь, формує уявлення про стандарти краси та привабливості та зіставляє їх зі своїм баченням власного тіла. В свою чергу, адекватний образ тіла є важливою складовою психологічного благополуччя, а його порушення виявляються пов’язаними із афективними розладами, порушеннями харчової поведінки, соціальною тривожністю та іншими проблемами.
Використання соціальних медіа має позитивні наслідки, наприклад, розширення кола спілкування, доступ до актуальної інформації та товарів тощо. Однак надмірне чи некоректне використання соціальних медіа може призвести до порушення розвитку особистості підлітків, проблем із самооцінкою, порушень сну та настрою, спотворення образу тіла.
В результаті проведеного дослідження виявилось, що 62,7% опитуваних мали прояви легкої інтернет-залежності, а 35,8% мали ознаки помірної залежності від користування інтернетом.
При порівнянні результатів дослідження з нормативною вибіркою, виявилось, що опитувані студентки в середньому вище оцінили свою зовнішність та більшою мірою задоволені своїм тілом, значно менше зосереджені на вазі, вважають себе стрункішими, однак, нижче оцінюють своє здоров’я, більш насторожені стосовно хвороб, менше орієнтовані на фізичну форму.
Кореляційний аналіз отриманих результатів виявив позитивні кореляційні зв’язки між інтернет-залежністю та орієнтацією на зовнішність, а також між оцінкою ваги та зосередженістю на вазі та негативні кореляційні зв’язки між задоволеністю тілом та зосередженістю на вазі, між інтернет-залежністю та орієнтацією на здоров’я, між інтернет-залежністю та орієнтацію на фізичну форму.