Маркетинговий підхід до оцінки та управління бізнесовою привабливістю територій
Переглянути
Дата
2022-11-22Автор
Гавриш, Ірина Іванівна
Ахтоян, А.
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Розглянуто маркетинговий підхід до оцінки та управління бізнесовою привабливістю
територій. Визначено, що вихідною умовою реалізації маркетингового підходу до бізнесової
привабливості є необхідність вивчення, аналізу та прогнозування потреб бізнес-аудиторії і розробка
системи заходів її підтримки, підвищення чи зниження в рамках регіональної політики.
Сформовано групу базових часткових статистичних показників та групових індексів, які
запропоновано розглядати як індикатори бізнес-привабливості. Також запропоновано застосування
експертної оцінки привабливості регіону на основі суб’єктивно-об’єктивних уявлень, особливістю
такого підходу є зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають
привабливість території у розрізі задоволення інтересів визначених груп цільових аудиторій.
Систематизовано: сучасний досвід формування бізнесової привабливості країн Європи, що
дозволило виділити досвід Польщі, яка демонструє різновекторну привабливість своїх регіонів;
успішну практику просування регіону цільовій аудиторії «зовнішній бізнес», що демонструє
Північний Лімбург, який 500 міжнародних компаній обрали як основу для їхніх загальноєвропейських
операцій; досліджено досвід формування територіального маркетингу через такі організаційні
форми, як промоутерські агентства Канади, Китаю, Словаччини, Іспанії, Палестини, Індії.
Визначено проблеми, які існують у регіонах України і потребують загальнодержавного
вирішення (захист прав власності, дозволи на тимчасове перебування в країні, висока
забюрократизованість процедур отримання дозволу на роботу, складнощі з відкриттям рахунків
для нерезидентів та наданням адміністративних послуг, валютні обмеження, неможливість
нормально репатріювати капітал)