Формування іншомовної комунікативної компетентності молодших школярів методом повної фізичної реакції
Date
2021Author
Коропатніцька, Тетяна Петрівна
Лабінська, Богдана Ігорівна
Колісниченко, Тетяна Вікторівна
Metadata
Show full item recordAbstract
Статтю присвячено теоретичному дослідженню методу повної фізичної
реакції (Total Physical Response), вивченню способів формування компетентності
іншомовного говоріння в молодших школярів із використанням методу повної
фізичної реакції, тобто методу навчання іноземної мови через використання
фізичних рухів, як реакції на усні стимули, команди, інструкції. Цей метод
інтегрований зі знаннями з галузі педагогіки, психології, практики іншомовного
мовлення і дає змогу здійснювати навчання іноземної мови, орієнтоване на
особистісні здатності й уміння учнів початкової школи.
Проаналізовано вікові психологічні особливості молодших школярів і
визначено, що розвиток мислення дитини найяскравіше виявляється в її навчальній
та руховій діяльності. Обґрунтовано, що метод повної фізичної реакції доцільно
використовувати на будь-якому етапі уроку, застосовуючи при цьому різноманітні
вправи, як-от рухливі пісні, рухливі ігри, історії з рухами, роботу з картками. Оскільки
не всі рухливі пісні, ігри, історії можуть підійти для раннього вивчення іноземної
мови, виокремлено критерії для їх відбору.
У статті запропоновано поради для ефективного використання рухливих
пісень на уроці іноземної мови. Щоб історії захоплювали дітей та були прийняті
іноземною мовою, подано критерії, яким вони повинні відповідати. Наведено
переваги й недоліки методу повної фізичної реакції.