Інтеграція дітей з вадами зору у соціальне середовище загальноосвітньої школи
Abstract
У статті розглянуто сутність таких понять як інтеграція, інклюзивна освіта, мейнстримінг. Висвітлені переваги та недоліки як інтегрованого навчання, так і навчання у спеціальній школі дітей з вадами зору. Визначено основні умови, за яких процес інтеграції дитини з обмеженими можливостями у загальноосвітнє середовище може вважатися повноцінним. Розкрито, на яких засадах організовується навчально-виховний процес у класах із інклюзивним навчанням у загальноосвітніх навчальних закладах. Описані напрями, у яких необхідно працювати педагогічному колективу, фахівцям для полегшення інтеграції дітей з порушеннями зору у масову школу. Подано рекомендації щодо залучення сліпого або слабозорого учня до роботи у класі, врахування його особливостей при залученні до різних видів робіт на різних уроках, організації фронтальної роботи в класі. Визначені причини, з яких виникають труднощі у контакті між інвалідами по зору і зрячими дітьми у школі. Розкрито роль сім'ї у домашньому навчанні, участі в житті шкільної громади, підтримці навчальних та особистісних успіхів дитини.