Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні
View/ Open
Date
2023Author
Чубрей, Олександра Степанівна
Мельник, Надія Вікторівна
Мельник, Андрій Васильович
Підгірна, Валентина Никифорівна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті охарактеризовано особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні. Зазначено, що медіа потужно та суперечливо впливають на освіту молодого покоління, перетворюючись на провідний чинник його стихійного навчання, соціалізації, стають засобом дистанційної та джерелом неформальної освіти. В ході дослідження виявлено, що сучасні медіа виконують не лише інформаційну функцію, а також і виховну, здійснюючи вплив на формування світосприйняття підростаючого покоління, і саме тому медіаосвіта є важливою для педагогічної спільноти. Визначено, що медіаграмотний освітянин – це педагог, який виділяється здатністю до розуміння, створення та сприйняття медіаінформації, здійснює оцінки функціонування медіа в сучасному світі та використовує засоби масової інформації з освітньою метою. Ключовим завданням медіаграмотного освітянина – навчити учнів критично мислити в процесі сприйняття медіапродукції. В публікації охорактеризовано педагогічні аспекти формування медійної та інформаційної грамотності, розкрито головні завдання медіаосвіти для педагогічної спільноти, охарактеризовано Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні, що має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, протидії зовнішній інформаційній агресії, розвитку й консолідації громадянського суспільства. В ході дослідження визначено головні завдання медіаосвіти, а саме: сприяння формуванню медіаінформаційної грамотності як комплексу вмінь, знань, розуміння та відносин, що дають можливість ефективно й безпечно користуватися медіа інформацією; набуття медіаімунітету особистості, що робить її здатною протистояти агресивному медіасередовищу й деструктивним медіа-інформаційним впливам; формування здатності до медіатворчості для компетентного та здорового самовираження особистості; сприйняття спеціалізованих аспектів медіакультури (аудіальної та музичної медіакультури, візуальної медіакультури тощо).