Формування інноваційної компетентності у майбутніх фахівців дошкільної освіти.
View/ Open
Date
2023Author
Кузнєцова, Катерина Сергіївна
Комісарик, Марія
Metadata
Show full item recordAbstract
Дослідження присвячено вивченню проблеми підготовки майбутніх
вихователів закладів дошкільної освіти до застосування інноваційних технологій у
професійній діяльності. Ретроспективний аналіз підготовки майбутніх вихователів
дошкільних навчальних закладів до застосування інноваційних технологій у
професійній діяльності засвідчує поступовий еволюційний розвиток професійної
підготовки працівників дошкільної ланки. Перший етап (сер. XIX – поч. XX ст.)
визначено як період розвитку професійної підготовки фахівців з дошкільного
виховання в Україні. Другий етап (1917 р. – поч. 1930-х рр.) у дослідженні
представлено як період реорганізації підготовки кадрів дошкільного профілю
відповідно до змін суспільно-політичного життя країни та завдань соціалістичного
будівництва. Третій етап (1930 – 1941 рр.) був періодом започаткування сучасних
засад системи підготовки спеціалістів дошкільного виховання, змісту та методики
їх навчання. Четвертий етап (поч. 70 – кін. 80-х рр. ХХ ст.) характеризувався
постановкою досліджень проблеми професійної підготовки майбутнього педагога і
зокрема вихователя дошкільних закладів. Шостий етап (90-ті рр. ХХ ст. – дотепер)
кваліфікується в дисертації як етап реорганізації дошкільного виховання (дошкільна
освіта) як обов’язкової та невід’ємної ланки в загальній структурі освітньої галузі
держави, а відтак відбулося переосмислення змісту професійної підготовки
педагогів для дошкільних навчальних закладів відповідно до реалій часу і передусім
інтегрування вишів України в європейський освітній простір.
Аналіз сучасного стану підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до
застосування інноваційних технологій у професійній діяльності засвідчив, що зміст
вітчизняної вищої освіта спрямований на вдосконалення студентами своїх
педагогічних знань, навичок та вмінь, розвиток прагнення до творчої професійної
діяльності, самовдосконалення та самоосвіти. Варто визначити наявність у змісті
навчальних дисциплін розділів, які присвячено ознайомленню студенів з
інноваційними технологіями.