Формування інноваційної компетентності у майбутніх фахівців дошкільної освіти.
Переглянути
Дата
2023Автор
Кузнєцова, Катерина Сергіївна
Комісарик, Марія
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Дослідження присвячено вивченню проблеми підготовки майбутніх
вихователів закладів дошкільної освіти до застосування інноваційних технологій у
професійній діяльності. Ретроспективний аналіз підготовки майбутніх вихователів
дошкільних навчальних закладів до застосування інноваційних технологій у
професійній діяльності засвідчує поступовий еволюційний розвиток професійної
підготовки працівників дошкільної ланки. Перший етап (сер. XIX – поч. XX ст.)
визначено як період розвитку професійної підготовки фахівців з дошкільного
виховання в Україні. Другий етап (1917 р. – поч. 1930-х рр.) у дослідженні
представлено як період реорганізації підготовки кадрів дошкільного профілю
відповідно до змін суспільно-політичного життя країни та завдань соціалістичного
будівництва. Третій етап (1930 – 1941 рр.) був періодом започаткування сучасних
засад системи підготовки спеціалістів дошкільного виховання, змісту та методики
їх навчання. Четвертий етап (поч. 70 – кін. 80-х рр. ХХ ст.) характеризувався
постановкою досліджень проблеми професійної підготовки майбутнього педагога і
зокрема вихователя дошкільних закладів. Шостий етап (90-ті рр. ХХ ст. – дотепер)
кваліфікується в дисертації як етап реорганізації дошкільного виховання (дошкільна
освіта) як обов’язкової та невід’ємної ланки в загальній структурі освітньої галузі
держави, а відтак відбулося переосмислення змісту професійної підготовки
педагогів для дошкільних навчальних закладів відповідно до реалій часу і передусім
інтегрування вишів України в європейський освітній простір.
Аналіз сучасного стану підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до
застосування інноваційних технологій у професійній діяльності засвідчив, що зміст
вітчизняної вищої освіта спрямований на вдосконалення студентами своїх
педагогічних знань, навичок та вмінь, розвиток прагнення до творчої професійної
діяльності, самовдосконалення та самоосвіти. Варто визначити наявність у змісті
навчальних дисциплін розділів, які присвячено ознайомленню студенів з
інноваційними технологіями.