Реалізація міжпредметних зв’язків на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі.
Переглянути
Дата
2023Автор
Шульга, Альона
Makoviichuk, Olesia
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
У статті досліджено особливості реалізації міжпредметних зв’язків на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі, зокрема обґрунтовано поняття «міжпредметні зв’язки», окреслено рівні взаємодії навчальних предметів (поверхнева взаємодія, вплив одна дисципліна на іншу, взаємозв'язок дисциплін). Проведено порівняльну характеристику міжпредметних зв’язків та інтеграції на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі. Функції (навчальна, виховна, розвивальна, дидактична, інтегративна, конструктивна, психологічна), типи міжпредметних зв’язків (змістово-інформаційні, операційно-діяльнісні, організаційно-методичні) та види міжпредметних завдань (пізнаннєві, діяльнісні, ціннісно-орієнтаційні).
Реалізація міжпредметних зв’язків на уроках образотворчого мистецтва сприяє цілісному показу навчального матеріалу, активізації молодших школярів до навчання. Міжпредметні зв’язки виступають елементом інтеграції, спираючись на знання з інших освітніх галузей, але в поєднанні не більше трьох на одному уроці, і саме з головним предметом на уроці – образотворчим мистецтвом, усі інші навчальні предмети є другорядними. Оскільки образотворче мистецтво інтегрує знання різних галузей, то на таких уроках можна реалізувати міжпредметні зв’язки з музикою, математикою, українською мовою та літературним читанням, уроками «Дизайн і технології», інформатики та уроками «Я досліджую світ» (природнич. , соціально-здоров’язбережувальна, громадянська та історична освітні галузі).