ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ КРІЗЬ ПРИЗМУ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ ІНКЛЮЗИВНОГО СПРЯМУВАННЯ
Abstract
В цьому науково-практичному проєкті теоретично обґрунтовано та описано реалізацію особливостей вивчення школярами молодших класів літературної автобіографічної історії-казки про інклюзивність «Зайчик-Нестрибайчик та його смілива мама».В дослідженні проведено глибокий аналіз психолого-педагогічних джерел, теорії і практики сучасного навчання та впровадження жанру казки в освітній процес. Акцентовано увагу на принципах партнерства, принципах педагогічного виховання, детально проаналізовано види та особливості казок. Також розкрито суть таких понять: толерантність, інклюзивне середовище, казка, інклюзивна казка. З’ясовано, що виховання школярів молодших класів із використанням інклюзивної казки є дієвим засобом впливу на дитячу свідомість.В роботі висвітлено ключові моменти життєвого і творчого шляху автора та детально описано специфіку роботи над таким літературним твором, а саме: ознайомлення з книжкою та автором казки, установка на цілеспрямоване сприйняття казки, читання казки, емоційно-оціночна бесіда після прочитання казки, виокремлення основних героїв твору та характеристика їхніх вчинків, бесіда за змістом прочитаного, складання учнями власного завершення казки, складання власної інклюзивної казки. Акцентовано увагу на поетапній методиці роботи над літературною автобіографічною історією-казкою про інклюзивність «Зайчик-Нестрибайчик та його смілива мама». Практична цінність роботи полягає в тому, що вона може бути ефективно використана вчителями, викладачами та студентами у практичнійдіяльності для підвищення ефективності навчання та виховання підростаючого покоління. Окреслено перспективу подальшого дослідження, яке має полягати в пошуку творів інклюзивного спрямування та розробці методики роботи над ними в практиці освітньої діяльності з дітьми молодшого шкільного віку.