НОВЕЛИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРОЦЕДУРНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ
Abstract
У статті досліджено історію становлення і розвитку адміністративно-процедурного законодавства в Україні. З’ясовано, що інститут адміністративної процедури в Україні розвивається за західною (німецькою) моделлю. З’ясовано, що на доктринальному рівні існує два підходи до визначення сутності поняття «адміністративна процедура». Надано авторське визначення поняттю «адміністративна про-
цедура». Визначено, що в процесі удосконалення законодавчих норм у сфері здійснення адміністративних процедур виникає проблема балансу між публічним та приватним інтересами. Проаналізовано окремі новели адміністративно-процедурного законодавства України.
Наголошено на проблемі практичної реалізації таких новел в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні. Визначено, що процес удосконалення законодавчих норм у сфері здійснення адміністративних процедур має поєднувати заходи з адаптації та стандартизації чинного законодавства, з врахуванням тенденцій розвитку вітчизняного державного управління. Наголошено на необхідності розробки в Україні стандартів удосконалення адміністративно- процедурного законодавства. Визначено, що існує проблема розмежування між судовими адміністративними процедурами та позасудовими адміністративними процедурам , що застосовуються з метою захисту
прав , свобод та законних інтересів фізичних та юридичних осіб в Україні. Визначено, що Закон України «Про адміністративну процедуру» не охоплює всі наявні в державі адміністративні процедури та наголошено на потребі комбінованого регулювання адміністративно-про-
цедурних правовідносин в Україні. Досліджено окремі проблеми реалізації новел адміністративно- процедурного законодавства України.
З’ясовано, що з точки зору практики процес досягнення максимальної збалансованості рішень публічної адміністрації ускладнено, через загрозу для публічного інтересу. Визначено, що існує невідповідність між базовими категоріями Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України «Про адміністративну процедуру». Запропоновано можливі шляхи подолання законодавцем такої невідповідності в умовах проведення адміністративної реформи в Україні.