Формування фахових та предметних компетентностей у майбутніх вчителів трудового навчання та технологій
Короткий опис(реферат)
Анотація. Стаття присвячена висвітленню особливостей формування фахових та предметних компетентностей умайбутніх вчителів трудового навчання та технологій. Автори звертають увагу на такі особливості:продумане законодавство щодо змісту вищої школи в Україні, належна матеріально-технічна база ЗВО, якісний рівень підготовки професорсько-викладацького складу,наявність навчально-методичного забезпечення, реалізація у освітньому процесіособистісно-орієнтованого, диференційованого та індивідуального підходу до студентів, партнерство між викладачем і студентами в освітньому процесі. Освітня програма підготовки фахівців за спеціальністю «Середня освіта (трудове навчання та технології)», навчальні програми ісилабуси зпредметів,лекції викладачів, практика, працевлаштування на старших курсах навчання сприяють формуванню професійної зрілості майбутніх фахівців, забезпечують формування професійних та фахових компетентностей. Автори вважають,що воєнний та післявоєнний період мають зініціювати перегляд змісту шкільного курсу трудового навчання, зокрема у питаннях підготовки учнів до трудової діяльності на користь розвитку держави. Опитування
ISSN 2786-6165 (ONLINE)No 6(12) 2023 443викладачів і здобувачів вищої освіти переконують, щобільшістьмайбутніх фахівців випускних курсів мають достатній рівень сформованості фахових і предметних компетентностей, визначених навчальними програмами з предметів, що вивчають. Відрадно, що розходження між показниками самооцінки студентами власної дія льності тапідсумковими оцінками їхніх навчальних досягнень не суттєві та коливаються у межах 14% для фахових компетентностей і 1% для предметних компетентностей. Під час підготовки майбутніх фахівців з трудового навчання та технологій, вимагають особливої уваги такі позиції: належно науково таестетично оформлені матеріали методичного забезпечення курсів, що викладаються; умови для професійного зростання викладачів, в тому числ і, іноземне стажування; залучення до викладання стейкголдерів; участь здобувачів вищої освіти у наукових конференціях; студентське самоврядування; реалізація принципу інклюзивності навчання