Рецепція тексту через тисячу років: тема війни у «Пісні про Роланда» (досвід студентів ЧНУ імені Юрія Федьковича)
Abstract
АНОТАЦІЯ. Окреслюється специфіка сприйняття французького героїчного епосу «Пісня про Роланда»
студентами Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (2022–2024 років
навчання). На підставі рецептивного анкетування висновуються особливості актуальної рецепції
середньовічного тексту. Наголошується, що основою апперцепційного фону літературних зразків,
у яких присутня воєнна тематика, постають екзистенціали страху, тривоги, відчаю, ненависті, а
також прагнення до переможного миру. У такому разі мистецтво декодується крізь призму травматичного досвіду минулого і нашого часу, епістемологічні суголосся яких зумовлюють відповідний
рецептивні (перлокуційні) ефекти емпатії і катарсису