Взаємозв’язок спеціальної фізичної та технікотактичної підготовки висококваліфікованих спортсменів з панкратіону
Короткий опис(реферат)
Мета. Теоретично обґрунтувати та розробити програму спеціальної фізичної та технікотактичної підготовки висококваліфікованих спортсменів з панкратіону та перевірити її ефективність.
Методи. Для розв’язання поставлених завдань було використано такі методи: аналіз і узагальнення даних
науково-методичної літератури, тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики, аналіз відео матеріалів змагальної діяльності спортсменів. У дослідженні взяли участь 20 спортсменів, які входять у збірну команду України з панкратіону, віком 17-31 рік. Педагогічний експеримент
проводився на базі спортивного клубу “Голден Панкратіон”. Програма спеціальної фізичної та технікотактичної підготовки висококваліфікованих спортсменів експериментальної групи передбачала виконання
наступних тренувальних завдань: вправи із спеціальними міні-обтяженнями протягом 2 хвилин та подальшими вириваннями суперника (прохід в ноги); виконання різноманітних кидків із спеціальними манекенами для боротьби; різноманітні удари ногами в різні рівні тримаючись за сітку протягом хвилини;
згинання й розгинання рук в упорі лежачи з оплесками в долоні (перед грудьми, за головою, за спиною)
протягом 30 с; удари руками (“бій з тінню”) з подальшим виконанням больових прийомів в партері; швидкісна робота з горизонтальними канатами протягом хвилини; вправи із двома спеціальними амортизаційними гумами (входи в ноги та удари); виконання спеціалізованих завдань зі зміною положень в партері
з ударами (5 хвилин); ситуаційні техніко-тактичні завдання в партері з силовою роботою (3хв). Результат. В результаті проведеного педагогічного експерименту із застосуванням розробленої програми
та порівняльного аналізу показників контрольної й експериментальної груп виявлені вірогідні зміни
показників спеціальної фізичної підготовки (вибухові удари ногами по мішку та по спеціальним знаряддям
за 30 с, удари руками по боксерському мішку на швидкість за 20 с, стрибки зі скакалкою за одну хвилину,
удари по мішку в партері та зі стійки за одну хвилину, удари руками, ногами по мішку за одну хвилину).
Щодо тактико-технічної підготовки, то виявлено наступне: 39,7% висококваліфікованих спортсменів
віддають перевагу змішаному стилю ведення поєдинку (удари, кидки, боротьба в партері); 16,3% використовують стиль боротьби “Ударнік” (характерні виграні поєдинки ударною технікою); 16%
здійснюють поєдинок за стилем “Кидки”; 28% спортсменів застосовують стиль “Партер”. Висновок.
Отже, застосування в тренувальному процесі кваліфікованих спортсменів з панкратіону розробленої
програми дозволяє оптимізувати рівень спеціальної фізичної й техніко-тактичної підготовки. Мета. Теоретично обґрунтувати та розробити програму спеціальної фізичної та технікотактичної підготовки висококваліфікованих спортсменів з панкратіону та перевірити її ефективність.
Методи. Для розв’язання поставлених завдань було використано такі методи: аналіз і узагальнення даних
науково-методичної літератури, тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики, аналіз відео матеріалів змагальної діяльності спортсменів. У дослідженні взяли участь 20 спортсменів, які входять у збірну команду України з панкратіону, віком 17-31 рік. Педагогічний експеримент
проводився на базі спортивного клубу “Голден Панкратіон”. Програма спеціальної фізичної та технікотактичної підготовки висококваліфікованих спортсменів експериментальної групи передбачала виконання
наступних тренувальних завдань: вправи із спеціальними міні-обтяженнями протягом 2 хвилин та подальшими вириваннями суперника (прохід в ноги); виконання різноманітних кидків із спеціальними манекенами для боротьби; різноманітні удари ногами в різні рівні тримаючись за сітку протягом хвилини;
згинання й розгинання рук в упорі лежачи з оплесками в долоні (перед грудьми, за головою, за спиною)
протягом 30 с; удари руками (“бій з тінню”) з подальшим виконанням больових прийомів в партері; швидкісна робота з горизонтальними канатами протягом хвилини; вправи із двома спеціальними амортизаційними гумами (входи в ноги та удари); виконання спеціалізованих завдань зі зміною положень в партері
з ударами (5 хвилин); ситуаційні техніко-тактичні завдання в партері з силовою роботою (3хв). Результат. В результаті проведеного педагогічного експерименту із застосуванням розробленої програми
та порівняльного аналізу показників контрольної й експериментальної груп виявлені вірогідні зміни
показників спеціальної фізичної підготовки (вибухові удари ногами по мішку та по спеціальним знаряддям
за 30 с, удари руками по боксерському мішку на швидкість за 20 с, стрибки зі скакалкою за одну хвилину,
удари по мішку в партері та зі стійки за одну хвилину, удари руками, ногами по мішку за одну хвилину).
Щодо тактико-технічної підготовки, то виявлено наступне: 39,7% висококваліфікованих спортсменів
віддають перевагу змішаному стилю ведення поєдинку (удари, кидки, боротьба в партері); 16,3% використовують стиль боротьби “Ударнік” (характерні виграні поєдинки ударною технікою); 16%
здійснюють поєдинок за стилем “Кидки”; 28% спортсменів застосовують стиль “Партер”. Висновок.
Отже, застосування в тренувальному процесі кваліфікованих спортсменів з панкратіону розробленої
програми дозволяє оптимізувати рівень спеціальної фізичної й техніко-тактичної підготовки.