Психологічні особливості вирішення професійних конфліктів вихователями з різним рівнем емоційного інтелекту
Abstract
Емоційний інтелект, як нова парадигма розуміння людських емоцій,
охоплює набір навичок, які дозволяють розпізнавати, розуміти та контролювати
власні емоції, а також виявляти сприятливий підхід до емоцій інших людей.
Дослідження ролі емоційного інтелекту у вирішенні професійних конфліктів в
освітньому просторі надважливе для практиків, учасників освітнього процесу,
зокрема – вихователів, та відповідних організацій. Належне розуміння
емоційного інтелекту сприятиме створенню гармонійного і продуктивного
навчально-виховного середовища, учасники якого відчуватимуть себе
задоволеними, впевненими й мотивованими.
Дипломна робота присвячена теоретичному обґрунтуванню та
емпіричному дослідженню ролі емоційного інтелекту в контексті професійних
конфліктів в освітньому просторі, виявленні його впливу на управління
конфліктами та розробці рекомендацій щодо підвищення емоційної
компетентності педагогічних працівників задля покращення професійних
взаємин та педагогічної практики. Результати цього дослідження можуть стати
доречними для освітньої практики, спрямовані на покращення міжособистісних
взаємин в освітньому просторі та ефективної працездатності загалом
Emotional intelligence, as a new paradigm for understanding human emotions,
encompasses a set of skills that allow one to recognize, understand and control one's
own emotions, as well as to show a favorable approach to the emotions of other
people. Research on the role of emotional intelligence in the resolution of
4
professional conflicts in the educational space is extremely important for
practitioners, participants in the educational process, in particular, educators, and
relevant organizations. Proper understanding of emotional intelligence will contribute
to the creation of a harmonious and productive educational and educational
environment, the participants of which will feel satisfied, confident and motivated.
The graduate work is devoted to the theoretical justification and empirical study
of the role of emotional intelligence in the context of professional conflicts in the
educational space, identifying its influence on conflict management and developing
recommendations for increasing the emotional competence of pedagogical workers in
order to improve professional relationships and pedagogical practice. The results of
this study may become relevant for educational practice aimed at improving
interpersonal relationships in the educational space and effective working capacity in
general.