Особливості мотивації до навчання та соціально-психологічної адаптивності у студентів першого курсу з високим рівнем перфекціонізму
Короткий опис(реферат)
Дипломна робота розкриває розуміння феномену перфекціонізму в
психології. Проаналізоване трактування перфекціонізму різними
науковцями, його ознаки та види. Зроблено висновок, що перфекціонізм –
переважно негативне явище, що проявляється у прагненні людини досягти
об’єктивно недосяжних цілей для підтвердження власної виключності та
досконалості, поєднаному з нищівною самокритикою у випадку невдачі; тоді
як здоровий перфекціонізм – це не що інше, як зорієнтованість людини на
саморозвиток, самоздійснення, оптимальну реалізацію своїх найліпших
здібностей, самореалізація. Проаналізували психологічно-педагогічну
літературу щодо особливостей адаптації та дезадаптації студентів I-го курсу
до навчального процесу, поняття мотивації та мотивації до навчання,
взаємозв’язок процесів адаптації та мотивації до навчання на фоні
запобігання можливому розвитку перфекціонізму.
Апробували діагностичний інструментарій, який дозволив визначити
наявність перфекціонізму та його вплив на мотивацію до навчання у
студентів із різними особливостями адаптації. The thesis reveals the understanding of the phenomenon of perfectionism in
psychology. The article analyses the interpretation of perfectionism by different
scientists, its features and types. It is concluded that perfectionism is mainly a
negative phenomenon that manifests itself in a person's desire to achieve
objectively unattainable goals to confirm their own exclusivity and perfection,
combined with devastating self-criticism in case of failure; while healthy
perfectionism is nothing more than a person's focus on self-development, self realisation, optimal realisation of their best abilities, self-realisation. We analysed
the psychological and pedagogical literature on the peculiarities of adaptation and
maladaptation of first-year students to the educational process, the concepts of
motivation and motivation to learn, the relationship between the processes of
adaptation and motivation to learn against the background of preventing the
possible development of perfectionism.
The diagnostic toolkit was tested, which allowed to determine the presence
of perfectionism and its influence on the motivation to learn in students with
different adaptation characteristics.