Прояв креативності у пізнавальній діяльності осіб підліткового віку
Abstract
Вік підліткового етапу має активну фазу пізнавального розвитку. Вона
розгортається у формах, непомітних для дитини та оточуючих. У цей період
триває розвиток мислення і пам'яті, формується більш цілісне усвідомлення
того, що відбувається навколо, розширюються межі уяви і діапазон
суджень. Ці можливості навчання сприяють швидкому накопиченню
нового досвіду. Фактори творчого характеру активно впливають на
підліткову творчість і змінювати кардинально своє життя. Підлітки
морально готові до змін якщо помічають, що їхні творчі здібності
оцінюються і спрямовують для реалізації на різних заходах, майстер класах, що істотно впливає на їх самооцінку і змінює ставлення до своїх
ровесників та дорослих які постійно перебувають з ними у взаємодії. Своєю
креативність вони показують свою потребу самоствердження, активності
генерації думок, залучення до різного роду заходи, що приносить високі
успіхи.
У кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні основи прояву
креативності у підлітковому віці, розглянуто психологічні особливості
творчості на різних етапах розвитку особистості та особливості
пізнавальної діяльності в підлітковому віці.
Проведене емпіричне дослідження спрямоване на вивчення рівня
креативності підлітків взалежності від статі особистості. Аналіз результатів
цього дослідження підтвердив гіпотезу нашої теми. Рівень прояву
показників креативності у дівчаток-підлітків кращий, ніж у хлопців підлітків цього віку.
Adolescence is an active phase of cognitive development. It unfolds in forms
imperceptible to the child and others. During this period, the development of
thinking and memory continues, a more holistic awareness of what is happening
around is formed, the limits of imagination and the range of judgments expand.
These learning opportunities contribute to the rapid accumulation of new
experience. Creative factors actively influence adolescent creativity and radically
change their lives. Adolescents are morally ready for change if they notice that
their creative abilities are evaluated and directed for implementation at various
events, master classes, which significantly affects their self-esteem and changes
their attitude towards their peers and adults who constantly interact with them.
With their creativity, they show their need for self-affirmation, the activity of
generating thoughts, involvement in various activities that bring great success.
The qualification work analyzed the theoretical foundations of the
manifestation of creativity in adolescence, considered the psychological features
of creativity at various stages of personality development and the peculiarities of
cognitive activity in adolescence.
The conducted empirical research is aimed at studying the level of creativity
of teenagers depending on the gender of the individual. Analysis of the results of
this study confirmed the hypothesis of our topic. The level of manifestation of
creativity indicators in teenage girls is better than in teenage boys of this age