Психологічні особливості міжособистісної взаємодії тренера з підлітками під час заняття спортом (великий теніс)
Abstract
Підлітковий вік – складний період у житті людини. Він характеризується
низкою деструктивних явищ, таких як самотність, агресивність, егоїзм,
порушення поведінки тощо. Систематичні заняття фізичною культурою є
одним із шляхів навчання дітей і підлітків. Вони допомагають розвинути
особисті морально-вольові якості, що важливо для самопізнання і
самореалізації. Фізична культура має важливий вплив на фізичну та духовну
сфери особистості. Спортивні досягнення підлітків-спортсменів, а також їх
особистісний розвиток залежать від їхніх фізичних і особистісних
характеристик, а також від психологічної готовності спортсмена і тренера.
Великий теніс є одним із найскладніших і найбільш шанованих видів спорту у
світі. У цьому виді спорту гравці самі по собі, і тренер не може замінити їх у
разі травми. Тому основною метою тренера є формування рівня самостійності
та стійкості у підлітка.
У дипломній роботі проаналізовано теоретичні основи взаємодії тренера
з підлітками, розглянуто роль фізичної культури та спорту у розвитку юних
спортсменів. Також окреслено мотивацію, як основу міжособистісної
взаємодії тренера з підлітками при заняттях тенісом.
Проведене емпіричне дослідження спрямоване на вивчення взаємодії
тренера з підлітками під час занять спортом. Доведено, що тренер виступає як
центральний елемент навчально-тренувального процесу, і від його
майстерності та особистісних якостей залежить успіх виховного впливу
спорту на підлітків.
Adolescence is a difficult period in human life. It is characterized by a
number of destructive phenomena, such as loneliness, aggressiveness, selfishness,
behavioral disorders, etc. Systematic physical education is one of the ways children
and adolescents learn. They help develop personal moral and volitional qualities,
which is important for self-knowledge and self-realization. Physical education has
an important impact on the physical and spiritual spheres of a person. The sporting
achievements of adolescent athletes, as well as their personal development, depend
on their physical and personal characteristics, as well as on the psychological
readiness of the athlete and coach. Tennis is one of the most challenging and
respected sports in the world. In this sport, players are on their own, and the coach
cannot replace them in case of injury. Therefore, the main goal of a coach is to
develop a level of independence and resilience in a teenager.
The thesis analyzes the theoretical foundations of the coach's interaction
with adolescents, examines the role of physical culture and sports in the
development of young athletes. Motivation as the basis of interpersonal interaction
between a coach and adolescents in tennis is also outlined.
The empirical research is aimed at studying the interaction of the coach with
adolescents during sports. It is proved that the coach acts as a central element of
the educational and training process,