Використання арт-терапії як засобу психологічної корекції емоційних розладів (тривожності) у дітей дошкільного віку
Abstract
Війна, травматичні події, стреси сьогодні
сильно впливають на психоемоційний стан дорослих і дітей. Тому очевидною
є актуальність нашого дослідження, яке полягає в тому, щоб допомогти дітям
використовувати арт-терапію для розвитку життєвого тонусу,
психоемоційного відновлення, адаптації до нових соціальних умов,
формування емоційно-вольової саморегуляції поведінки.
Порушення психоемоційного стану, гострі емоційні реакції зі страхами,
образами та агресією в критичних ситуаціях часто вимагають своєчасної та
термінової психологічної допомоги та самодопомоги. Для реалізації
самодопомоги психологи рекомендують прийоми дихання, самозалучення та
релаксації; однак трансформація негативної емоційної енергії відбувається
протягом тривалого періоду часу, і її накопичення також має негативні
наслідки для психологічного здоров’я. Крім того, цілеспрямоване самостійне
виконання певних вправ іноді сприймається певною мірою як внутрішньо
обов’язкове і не має такого ефекту, як залучення до творчої роботи чи
оволодіння мистецтвом у природній, невимушеній обстановці, яка може
замінити психологічно коригувальні стратегії на терапевтичний вплив.
Арт-терапія – це створення візуальних образів, усвідомлення через ці
образи неусвідомленого психологічного матеріалу, взаємодія автора твору,
самого твору мистецтва та терапевта, створення захисного середовища для
прояву сильних переживань