Роль духової музики у формуванні патріотизму в учнів ЗЗСО
Abstract
Формування почуття патріотизму в середовищі учнівської молоді засобами музичного мистецтва є одним із головних завдань сучасної системи освіти України. З огляду на історичні передумови формування нашої держави, ми переживали нелегкі часи. Майже на протязі всієї історії, наша країна була неодноразово поділена, розділена, перекраяна різними державами, а це, в свою чергу, наклало глибокий відбиток на ідею єдності народу. Таким чином, виникає нагальна необхідність у посиленні виховання національно-патріотичних почуттів у середовищі дітей та учнівської молоді. Розглядаючи музичне мистецтво як найбільш виразний та емоційно забарвлений, стилістично-образний фактор впливу, ми опиралися саме на духову інструментально-оркестрову українську музику. Вона, володіючи об’ємністю та візуальністю звучання духових інструментів, без перебільшення справляє сильний емоційний вплив на слухача, особливо, на учнівську аудиторію. Керуючись цими положеннями, ми виявили та закріпили у процесі класно-урочної та позакласної діяльності з учнями ЗЗСО наступні позиції: розкрили основні завдання колективно-інструментального музикування дітей та учнівської молоді в процесі гурткової роботи; звернули увагу на спільність дисциплінарних і духовних засад як у національно-патріотичному вихованні, так і у підготовці учнів до концертно-виконавської діяльності; обґрунтували розвиток музично-творчих здібностей учнів на заняттях духового оркестру в закладі загальної середньої освіти. Національна ідея України є основою патріотичного виховання школярів. Вона повинна пронизувати усі ланки освіти України, оскільки за своєю суттю, є потужним інтеграційним фактором розвитку суспільства і держави в цілому. Уроки музичного мистецтва та організація з учнями духового оркестру в ЗЗСО виступають одним з елементів індивідуального і суспільного творення засад патріотичного виховання учнів та шкільної молоді.