Вплив комунікативних вмінь на спілкування працівників
Abstract
Професійна діяльність у колективі не можлива без спілкування. Завдяки здатності комунікувати люди дізнаються про думки інших, важливі факти, події тощо. Працівники систематично контактують один з одним вступаючи у взаємодію, яка потребує налагодження ефективних стосунків. Необхідною умовою налагодження взаємостосунків під час спілкування є володіння працівниками комунікативними вміннями. Важливою характеристикою яких є спроможність встановлювати та підтримувати стосунки з іншими людьми, включаючи вміння розширювати або звужувати коло спілкування, розуміти партнера, вміти налагоджувати конструктивну взаємодію, орієнтуватися у ситуації спілкування, поважати партнера і бути йому вдячним. У діяльності застосування таких вмінь сприяє реалізації завдань, досягненню мети організації, професійній адаптації.
Встановлюючи комунікативні зв’язки з оточуючими, людина пізнає себе, набуває здатність самовиражатися, засвоює зразки поведінки, набуває знання про суспільство. Спілкування дозволяє організувати соціальну діяльність і збагатити її новими зв'язками та встановленням стосунків між людьми. Здатність спілкуватися з віком розвивається, а вміння комунікувати вдосконалюється і набуває певної форми. Іноді люди, які мають високі інтелектуальні здібності, опиняються безпорадними у ситуації міжособистісних стосунків, бо не володіють комунікативними вміннями. Але, щоб стати соціально повноцінним членом суспільства особистість повинна володіти вмінням активно взаємодіяти з людьми під час спілкування. Комунікативна обізнаність людини сприяє ефективному та успішному спілкуванню.