Розвиток уваги молодших школярів на уроках української мови
Abstract
Актуальність дослідження зумовлена новітніми перетвореннями, які
відбуваються в освіті й орієнтовані на розвиток творчої, активної
особистості. Розвиток уваги молодших школярів - одна із важливих умов
успішного навчання в школі. Особливої актуальності ця проблема набуває
на уроках української мови, оскільки те, що вивчається на цих уроках, є
відправною точкою для засвоєння інших предметів і засобом засвоєння
надпредметних зв’язків. Тож метою роботи є дослідження особливостей
розвитку уваги молодших школярів на уроках української мови.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку
використаних джерел, який включає 99 найменувань та практично
орієнтованих додатків.
У кваліфікаційній роботі розкриваються основні положення проблеми
розвитку уваги молодших школярів у процесі вивчення української мови. На
основі аналізу психолого-педагогічної літератури виявлено суть, функції та
види уваги; схарактеризовано якості і властивості уваги, описуються
психологічні особливості уваги молодших школярів; здійснено
констатувальне дослідження рівня сформованості властивостей уваги в
молодших школярів; вказуються шляхи врахування властивостей уваги учнів
початкових класів у процесі вивчення української мови. Важливим
досягненням є узагальнення методики формування уваги й уважності як
якості особистості молодшого школяра на уроках української мови, а також
практичні рекомендації щодо розвитку уваги молодших школярів на уроках
української мови.