Маніпулятивні засоби в рекламному контексті
View/ Open
Date
2023-06-14Author
Войнорович, Катерина-Валерія Дмитрівна
Metadata
Show full item recordAbstract
В нашому сучасному суспільстві швидко набувають поширення досить нові та ефективні форми соціальної регуляції, які сприяють формуванню нових поглядів та інтересів. Однією з ефективних форм є реклама, яка здатна впливати на визначення ієрархій культурних і соціальних цінностей всіх членів соціуму. Комунікація в житті кожної людини значною мірою пов’язана з мас-медіа, зокрема з рекламою, яка останнім часом стає невід’ємним елементом суспільного життя у сучасного світі, висувається в ряд найважливіших видів комунікації.
Першочерговою метою реклами є створення умов для усвідомлення покупцем рекламного звернення, для здійснення ним покупки та забезпечення сталого процесу купівлі, а не одноразового. Саме реклама – є єдиним елементом маркетингу, що починається з намагання зрозуміти споживача, його запитів та потреб. Рекламу використовують як спеціальну форму для комунікацій та спрямовують до спонукання людей до певної поведінки, яка підпорядкована цілям маркетингу.
Рекламний текст являється об’єктом для дослідження досить багатьох вітчизняних та зарубіжних мовознавців. Психологічну ефективність реклами вивчали С. Кара-Мурза, Н. Бутенко, Ю, Б. Обритько, Миронов та інші. Повний опис її концептуально-стилістичних особливостей викладено в працях М. Антонової, Н. Романовської та Ю. Пирогової. Прагмалінгвістичний аспект рекламних текстів описано в роботах І. Біляк, Л. Антонової, В, Зірки та ін. Основою комунікації являється реципієнт, це той, хто сприймає інформацію (тобто рекламне звернення). Виробник вдається до різноманітних засобів впливу на потенційних покупців в рекламі, більш ефективнішим серед них це мовний маніпулятивний вплив.
Мета дослідження - визначення, які саме мовні засоби несуть маніпулятивний характер та як вони можуть сприяти реалізації прагматичної настанови рекламних текстів.
Реалізація поставленої мети включає в себе розв’язання наступних завдань:
– з’ясування специфіки поняття «маніпуляція»;
– виявлення мовних засобів для увиразнення рекламних текстів, які несуть в собі маніпулятивний характер;
• дослідження ролі оцінки при створенні комунікативного ефекту впливу;
• з’ясування специфічних ознак стилістичних та морфологічних засобів у рекламних текстах;
• розробка рекомендацій, які будуть допомагати розпізнанню маніпулятивного впливу в рекламі та протистояти йому.
Об’єктом дослідження є рекламний текст, який є специфічною формою для впливу на споживача.
Предметом наукової праці - мовні засоби маніпулятивного впливу.
Матеріалом дослідження є телевізійна комерційна реклама за
2019–2021 рік та рекламні листівки.