Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках літературного читання засобами антиципації
Abstract
Кваліфікаційна робота спрямована на вивчення та аналіз важливого
аспекту навчання молодших школярів, а саме розвитку їхньої пізнавальної
активності під час уроків літературного читання з використанням методів та
підходів антиципації.
У роботі проводиться аналіз теоретичних підходів до розуміння
пізнавальної активності та антиципації в контексті навчання молодших
школярів. Досліджуються ключові аспекти здатності дітей до передбачення
розвитку подій, їхню здатність створювати інтригуючі ситуації на уроках
літературного читання та розвивати критичне мислення.
Для досягнення поставленої мети, було проведено експериментальне
дослідження, в ході якого дослідили рівні розвитку пізнавальної активності
на уроках літературного читання.
За результатами аналізу психолого-педагогічних джерел та
емпіричного дослідження у роботі обґрунтовано організаційно-педагогічні
умови ефективного розвитку пізнавальної активності учнів початкової школи
на уроках літературного читання.
Результати дослідження показали позитивний вплив антиципації на
розвиток пізнавальної активності учнів, їхній інтерес до навчання, а також
формування критичного мислення та творчих здібностей.