Ознайомлення молодших школярів з інклюзивною літературою в освітньому процесі Нової української школи
Abstract
Авторка представила наукову роботу з надважливої актуальної і нової теми
дослідження у двох розділах.
Перший розділ магістерської роботи розкриває огляд історіографії та
передумови виникнення інклюзивної літератури, крізь призму аналізу ключових
дефініцій, головних факторів, які сприяли зародженню інклюзивної літератури;
представлено книги українських видавців; виокремлено та обґрунтовано
особливості інклюзивної літератури; проаналізовано причини відсторонення
суспільства від видань інклюзивної тематики; обґрунтовано мету інклюзивної
літератури; охарактеризовано зміст та значення інклюзивних творів для вивчення
в Новій українській школі.
У другому розділі магістерського дослідження проведено констатувальне
дослідження з метою вивчення стану використання інклюзивної літератури в
освітньому процесі Нової української школи; вказано на позитивні тенденції і
виклики; виявлено зростаючий інтерес молодих педагогів до інклюзивних творів,
розглядаючи їх як важливий елемент розвитку учнів початкових класів;
обґрунтовано існуючі проблеми, пов'язані з недостатньою наявністю адаптованих
матеріалів, які враховують різноманітні потреби учнів; виокремлено методичний
інструментарій; здійснено аналіз досвіду роботи молодих педагогинь;
виокремлено особливості ознайомлення молодших школярів з творами
інклюзивного змісту в освітньому процесі задля оптимального впровадження на
літературному читанні та на уроках роботи з дитячою книжкою.