Мовленнєвий розвиток учнів молодшого шкільного віку засобами усної народної творчості
Abstract
Актуальною проблемою сучасної педагогіки є створення оптимальних
умов розвитку особистості кожної дитини. Дослідники наголошують той факт,
що повноцінний особистісний розвиток можливий за умови розвитку мовлення
дитини. Тож вчитель початкових класів повинен формувати свідому мовну
особистість з розвиненим мовленням і, відповідно, мисленням, інтелектом,
емоційно-естетичним сприйняттям.
Одним із ефективних засобів мовленнєвого розвитку молодших школярів
є усна народна творчість. Твори фольклору характеризуються багатством,
яскравістю, образністю мови, що сприяє кращому пізнанню й засвоєнню усіх
відтінків рідної мови.
У кваліфікаційній роботі проаналізовано психолого-педагогічну та
методичну літературу з проблеми дослідження, розкрито особливості та
специфіку мовленнєвого розвитку молодших школярів, обґрунтовано роль
усної народної творчості у мовленнєвому розвитку молодших школярів,
розглянуто місце вивчення малих фольклорних жанрів на уроках в початковій
школі
Також подано результати експериментального дослідження , в ході якого
досліджували стан мовленнєвого розвитку учнів молодшого шкільного віку на
базі Опорного закладу Сторожинецький ліцей, здійснено аналіз результатів
дослідження. Матеріали дослідження можуть бути використані вчителями
початкових класів та студентами під час проходження практик в початкових
школах.