“Психологія стратегій та тактик впливу в конфліктніх ситуаціях”.
Короткий опис(реферат)
Спілкування є невід'ємним аспектом існування людини, важливою передумовою формування її як соціальної істоти, взаємодії з різноманітними спільнотами, а також необхідною умовою існування суспільства. У процесі спілкування відбувається інтелектуальна та емоційно-чуттєва взаємодія індивідів, досягається єдність і злагодженість їх дій, що зумовлює формування спільних настроїв і поглядів, взаєморозуміння, згуртованості й солідарності. Вони необхідні в колективній діяльності, оскільки становлять культурно-комунікативну основу соціального життя суспільства. У процесі розвитку індивіда потреба у спілкуванні має соціально-вибірковий характер.
Феномен спілкування виявляється в численних взаємозв'язках людей, в обміні діяльністю, інформацією, досвідом, уміннями й навичками, результатами праці тощо. Спілкування є й одним із виявів людської сутності, особистісною формою існування й функціонування суспільних відносин. Воно відображає об'єктивну потребу людей жити в соціумі, об'єднуватись і працювати один з одним. Спільна діяльність не може відбуватися без координації дій, узгодження цілей, обміну думками, формування внутрішнього світу людини, її свідомості, почуттів, знань. А це можливо лише завдяки спілкуванню.
Спілкування охоплює різноманітні взаємозв'язки, міжособистісні взаємини, здійснюється у різних формах і за допомогою різних засобів, які, будучи невід'ємним чинником культури, постійно вдосконалюються, збагачуються.
Тому вивчення різних стратегій та тактик впливу є наразі досить актуальною темою для дослідників. Особливу увагу я б хотіла приділити саме маніпуляціям на роботі в міжособистісному спілкуванні підлеглих та керівників.
Гіпотеза: вибір стратегій і тактик впливу в конфліктніх ситуаціях залежить від особливостей міжособистісної взаємодії в групі
Об'єкт дослідження: стратегії і тактики впливу.
Предмет дослідження: стратегії та тактики впливу в конфліктних ситуаціях.
Завдання дослідження:
1) Ознайомитися з поняттям "вплив" в сучасній психології;
2) Ознайомитись зі специфікою конфліктної взаємодії між керівниками та підлеглими;
3) Емпірично дослідити особливості міжособистісної взаємодії в робочому колективі та їх вплив на результат конфліктної ситуації.