Показати скорочений опис матеріалу
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ
dc.contributor.author | Шевчук, Кристина | |
dc.date.accessioned | 2024-10-26T16:51:44Z | |
dc.date.available | 2024-10-26T16:51:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Кристина Шевчук. РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ /Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 78, том 2, 2024. С. 316-321. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2308-4855 (Print) | |
dc.identifier.issn | 2308-4863 (Online) | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10708 | |
dc.description.abstract | Критичне мислення є невід’ємною частиною формування особистості та успішної адаптації до життя в інформаційному суспільстві. В умовах реформування освіти метою початкової освіти є розвиток у молодших школярів здатності критично мислити, добувати та застосовувати знання, приймати рішення. Критичне мислення дає змогу учням бачити проблеми, бути готовими до пошуку нестандартних рішень у досягненні поставленої мети, вміти піддавати рефлексії власну інтелектуальну діяльність, аналізувати дії, виявляти допущені помилки та виправляти їх. Встановлено, що розвиток критичного мислення в молодших школярів дає змогу отримати такі освітні результати: вміння працювати у різних галузях знань; здатність висловлювати власні думки усно і письмово, чітко та коректно стосовно оточуючих; формувати особисту позицію на основі осмислення різного досвіду, ідей та уявлень; вирішувати проблеми; відповідальність; вміння співпрацювати та працювати у групі. Узагальнено, що основними функціями критичного мислення молодших школярів є: регулятивна – вміння обдумано діяти та спрямовувати власні дії згідно з об’єктивними умовами; оцінна функція – оцінка власних і чужих суджень та дій; функція ініціації – пошук та виправленні пізнавальної суперечності; стимулююча функція – стимулювання потреби у нових знаннях, уміннях, а також висуванні нових гіпотез, інтерес до самостійних досліджень, способів вирішення завдань; корекційна функція – раціональний відбір необхідного матеріалу, пошуку інформації; прогнозуюча функція – орієнтування на майбутнє, перспективи; моделююча функція – створення моделі дій та результатів. Розглянуто деякі ефективні методики та прийоми розвитку критичного мислення молодших школярів: «Кошик ідей», «Виглядає як… Звучить як…», «Концептуальне колесо» або «Понятійне колесо», «Карта понять», Таблиця «Знаю – Хочу дізнатися – Дізнався», «Мозковий штурм» або «Мозкова атака». | uk_UA |
dc.description.sponsorship | кафедра педагогіки та методики початкової освіти | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk_UA |
dc.subject | молодші школярі, критичне мислення, методичні прийоми, функції, технологія розвитку критичного мислення. | uk_UA |
dc.title | РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету