ФІНАНСОВІ АСПЕКТИ РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
Переглянути
Дата
2020Автор
Третякова, Олена Василівна
Харабара, Віолетта
Грешко, Роман Ігорович
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Досліджено теоретичні та методичні основи сучасних тенденцій розвитку ринку освітніх послуг України та виявлено актуальні проблеми його функціонування. Розкрито фактори щодо змін на ринку освітніх послуг які спричинені процесами інтеграції, що ведуть до формування єдиних підходів до вимог сучасного професіонала, що забезпечує рухливість трудових ресурсів. Про аналізовано механізм формування та використання фінансування, що є основою щодо виявлення додаткових резервів та поліпшенню основних фінансово-економічних показників діяльності закладів вищої освіти. Розглянуті основні завдання у сфері ефективного використання їх фінансових ресурсів є забезпечення оптимального співвідношення між бюджетним і позабюджетним фінансуванням шляхом формування їх структури та відповідних розмірів. Досліджено динаміку функціонування первинного і вторинного секторів народного господарства. Проведено діагностику та оцінку розвитку регіональних ринків освітніх послуг на основі оцінки попиту, ціни, пропозиції, інфраструктури. Розкрито економічні засади розвитку регіональних ринків освітніх послуг в умовах європейської інтеграції України. Обґрунтовано стратегічні напрями розвитку регіональних ринків освітніх послуг в умовах європейської інтеграції, що передбачають удосконалення інституційного забезпечення системи освіти відповідно до європейських вимог; приведення у відповідність ринку освітніх послуг до потреб регіонального ринку праці та пріоритетів програм регіонального розвитку; запровадження інноваційних підходів до функціонування сфери освіти; диверсифікацію джерел фінансування освітньої діяльності; налагодження взаємодії освіти, науки, бізнесу й влади, що сприятиме адаптації освітньої політики України до європейських норм та стандартів.
Запропоновані шляхи посилення державного контролю за вмістом освітніх програм і якістю їх реалізації в освітніх установах усіх рівнів, незалежно від їх відомчої належності та форми власності та напрями управління процесом працевлаштування населення на основі ув'язки економічних інтересів особистості та держави.