dc.identifier.citation | Костащук ОІ., Іванчук М.Г., (2021) Виховання професійної честі майбутніх учителів засобами тренінгу. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер- жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 37. Том 2. – | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано важливість виховання професійної честі майбутніх учителів як особистісно-професійної якості, яка визначає гідну поведінку у ставленні до суб’єктів педагогічної взаємодії та визнає дитину як найвищу цінність, а також зазнає суспільної оцінки й визнання. У понятті «професійна честь» знаходить вираження оцінка значущості, ролі кожної професії та суспільства у цілому. Сучасні фахівці різних професій все частіше зустрічаються з моральними конфліктами, які неможливо вирішити лише на основі професійних знань. Саме тому проблема виховання професійної честі майбутніх учителів є надзвичайно актуальною та важливою. Аргументовано, що в умовах соціальної значущості педагогічної праці, суспільство висуває особливі вимоги до учителя, до формування його особистісних та професійних якостей, зокрема і професійної честі. Професійна честь, як особистісно-професійна якість вчителя, виявляється у добрих справах, славі, визнанні його заслуг перед суспільством, керівництвом школи, колегами, учнями та їх батьками. У цьому контексті важливим є виховання професійної честі вчителя, яка визначає його високу культуру, моральну поведінку і є регулятором життєдіяльності, основою і результатом прояву гуманістичних і професійних цінностей особистості, однією з умов готовності майбутнього вчителя до діалогічної взаємодії в освітньому просторі.
Доведено, що виховання професійної честі майбутніх учителів на етапі навчання у закладі вищої освіти є складним динамічним процесом диференціації та зміцнення зв’язків між окремими її компонентами, що корелює зі стадіями професійної підготовки у вищій школі – адаптації, інтенсифікації та ідентифікації.
Отож головним фасилітуючим фактором виховання професійної честі студентів-майбутніх учителів визначено тренінг «Честь як важлива особистісно-професійна якість майбутнього вчителя». | uk_UA |