Механізм антикризового управління в корпораціях
Abstract
Анотація. Нові виклики спричинені пандемією COVID-19 актуалізували необхідність переосмислення використання механізмів функціонування антикризового управління в корпораціях, які є основними рушійними силами економіки та задають вектор змін у підприємницькій діяльності. Антикризове управління – це комплексна модель превентивного управління, що діє з метою нейтралізації чи пом'якшення кризових ситуацій. У статті розглядається поняття та практика антикризового управління в корпораціях, викладено основні етапи та стратегії до дослідження антикризового управління у світі, робиться їх порівняльний аналіз.
У статті обґрунтовано, що одним із шляхів покращення фінансового стану підприємства є вибір правильної антикризової стратегії, яка забезпечить зниження фінансових проблем, ризиків банкрутства та ліквідації підприємства, а також узгодження управлінських рішень з практичними діями, що дозволить виділити пріоритетність проблем та забезпечити покращення в умовах кризи. Доведено, що використання антикризових заходів має бути комплексним, а продовження досліджень – обов'язковим.
Встановлено, що досягнення позитивних результатів від використання інструментів антикризового управління може бути забезпечене за їх цілеспрямованої координації дій між працівником та керівником, чіткої послідовності виконання завдань, терміновості прийняття рішень тощо. Важливість практичного використання антикризового управління полягає в оптимізації економічного характеру його використання, що може бути виявлено шляхом постійного моніторингу середовища підприємства з використанням системного підходу, методів стратегічного аналізу та контролю.
У цій статті проаналізовано особливості антикризового управління у бізнесі та зроблено висновок про механізм використання антикризового управління для отримання бажаних результатів діяльності.
Зроблено висновки, що вибір тієї чи іншої антикризової стратегії, а також її успішність залежить від конкретних умов, аналізу яких слід приділити особливо увагу. Ефективність антикризового управління визначається не тим, наскільки успішно керівництву підприємства вдалося запобігти кризі, тим, наскільки добре організація виявилася до неї підготовленою.