Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorКвасецька, Ярина
dc.contributor.authorКузнєцова , Катерина
dc.date.accessioned2021-11-25T20:44:08Z
dc.date.available2021-11-25T20:44:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationКвасецька Я.А., Кузнєцова К.С. Графиня Сузанна Ожаровська у контексті історії дошкілля в Галичині XIX століття. Академічні Студії. Серія «Педагогіка», Вип. 3. ч. 2. Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 70-78uk_UA
dc.identifier.issn2786-4758
dc.identifier.issn2786-4766
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2621
dc.description.abstractСтаттю присвячено питанням зародження перших дошкільних закладів у Західній Україні наприкінці 30-х – на початку 40-х років ХІХ століття, місця і ролі у цьому процесі графині Сузанни Ожаровської (уродженої Стрем- бош, у першому заміжжі – Фреснель). Досліджено життєвий шлях галицької шляхтянки, що народилася біля Золочева, обставини зацікавлення ідеями дошкільного виховання під час перебування у Відні й умови заснування першого дошкільного закладу (охоронки) у селі Сороки (нині Сороки-Львівські, що під Львовом). На основі ана- лізу газетних публікацій установлено, що заклад був відкритий восени 1839 року, спростовано версію про його заснування в 1840 році. Відзначено важливу роль старшого військового комісара Львова Себастьяна-Віллібальда Шісслера як організатора навчально-виховного процесу у першій галицькій охоронці в селі Сороки під впливом графині Ожаровської – засновника першого дошкільного закладу у Львові в 1840 році. Встановлено, що графиня Ожаровська мала пряме відношення до організації першого громадського товариства із підтримки дошкільних закладів у Львові (1841), активно популяризувала і підтримувала дошкільні інституції як одна з керівників жіно- чого «Товариства доброчинності у Львові». Наприкінці 30-х років ХІХ століття дошкільні заклади, організовані за системою Фрідріха-Вільгельма Фребе- ля, призначалися насамперед для виховання дітей із заможних сімей. Хлопчики і дівчатка відвідували заклад по кілька вранішніх і післяобідніх годин. Натомість галицький заклад був філантропічною інституцією, в якому діти перебували протягом усього дня, поки батьки були зайняті роботою. Водночас можна впевнено стверджувати, що у закладі був запроваджений фребелівський принцип «ігрової шкілки», коли виховні заняття проводилися у формі ігрової діяльностіuk_UA
dc.description.sponsorshipпедагогіки та психології дошкільної освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectдошкільний заклад, охоронка, доброчинність, дошкільне товариство, навчально-виховний процесpreschool institution; security; charity; preschool society; educational processuk_UA
dc.titleГрафиня Сузанна Ожаровська у контексті історії дошкілля в Галичині XIX століттяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу