Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorЛитовченко, Н.Ф.
dc.contributor.authorАндрєєва, Я.Ф.
dc.date.accessioned2021-11-26T10:53:03Z
dc.date.available2021-11-26T10:53:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2223-0521
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2647
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу проблеми особистості в сучасному інформаційному світі. В теоретичному аналізі проблеми звертається увага на розгляд специфіки сучасного етапу психологічних досліджень масової комунікації (МК). Постмодернізм, а конкретно, соціальний конструктивізм, як теоретична основа сучасних досліджень масової комунікації, акцентує увагу на особливостях конструювання учасниками МК картини соціального світу. Розкривається поняття «мозаічно-резонансний ефект», як провідна характеристика повідомлень сучасних ЗМІ. Аналізується дискурс, інструмент аналізу конструювання людьми картини світу в процесі МК. Визначаються основні характеристики двох моделей МК: дискурсивної моделі Дж.Фіске і конструктивістської моделі У.Гемсона. Результати емпіричного дослідження демонструють перспективність подальших розвідок у напрямі психологічного впливу засобів масової комунікації на особливості конструювання особистістю картини світу, способів інтерпретації комунікативних сигналів. Показано, що ТВ-залежні особистості (схильні значну частину часу витрачати на перегляд ТВ-контенту) характеризуються емоційною нестабільністю, неуважністю до співвіднесення та аналізу деталей поданої інформації, некритичним її сприйманням. ТВ-залежні особистості переважно неадекватно сприймають ТВ-інформацію, акцентують свою увагу на емоційно значимих фрагментах інформаціїі, заново конструюють уявлення про подію, яка у кінцевому результаті являє собою, за визначенням А.А.Бодальова, інформацію нижніх рівнів змістово-смислової структури у вигляді ілюстрації чи загального фону телепередачі.uk_UA
dc.description.sponsorshipкафедра психологіїuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherTECHNOLOGIES OF INTELLECT DEVELOPMENTuk_UA
dc.subjectмасова комунікація, психологічний вплив, картина світу, залежна особистість, ТВ-залежна особистість.uk_UA
dc.titleПсихологічні особливості ТВ- залежної особистостіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу